over de datadandy Door Bilwet [0]
Wim de Bie in de ban van Marcel van Eeden alias cioran. Als ware fan brand ik natuurlijk van nieuwsgierigheid, luidssprekertje, alleen geen geluidskaart nie, louter beep beep. Op een opgevoerde brommer over de digitale snelweg sukkelen. [0]
de kunst van het genieten is zo goed als het genieten van kunst. [1]
Gij onvermoeibare zwoeger, Gij doorwrochter van andermans zweet. [0]
genomineerd voor de beste beginzin van alle tijden: [ctrl-c-v] elrado [2]
het stoffelijk overschot van de dodezielen weer voor het grote publiek toegankelijk [1]
PROGIRL.COM IS A QUEER-CENTERED, ARTISTS EXPERIMENTin female erotica for anyone who is interested in creative sex and the knowledge imparted upon those who boldly court the dissolution of self in the pursuit of their own pleasure.All girls portrayed here are engaged in creative-sexual exploration andactivelyinvolved in the making of these images. [0]
[Berlinroman / Michael Rutschky] [0]
Ik heb het nu welecht voor elkaar. Zit hier hier in een behaaglijk verwarmde woonkamer, kopje koffie, laptopje, mijn postje te schrijven. Karl Noten op TV, een laptop, pentium 1, 16mb, 2,1 kb/s maximaal, hum. Ja de lange weg is smal, deels onbegaanbaar en voert langs diepe klippen. [0]
Reading Marx: Expressionism and Foucaultist power relations / The conceptualist paradigm of discourse and the patriarchialist paradigm of reality / Surrealism, capitalism and Debordist image / F5 [0]
Laatst bewoog ik me door het landschap, op weg. Alleen namen getuigen nog van een ver verleden, een romeins verleden, een christelijk verleden. Maar de vormen die je ziet zijn hooguit 150 jaar oud. De totale hervormingstijd van een landschap verschilt per gebied, per object, maar het moment dat niets meer is zoals het ooit was komt, rücksichtslos. Oefening 1.
Som de dingen op die je nu ziet, die er over pakweg 150 jaar niet meer zullen zijn. [0]
Materie in beweging. Niet te voorziene energiestromen. Een schakelpatroon, een omzetten van de ene materie in de andere; transsubstantiatie. Een subject neemt een verzameling van objecten waar. Deze verzameling wordt een waarneming van welke materiële samenstelling dan ook. Transsubstantiatie. Een kopie met een andere materiële samenstelling. Op het moment dat een subject iets met de waarneming gaat doen wordt de transsubstatiatieketen langer. Hij beschrijft de waarneming. De beschrijving kent weer een andere materiële structuur. Het geschrevene is eenvoudig te dupliceren. De keten wordt langer, oneindig langer. Verscheidene ketens kruisen elkaar, vervormen elkaar, misvormen elkaar. Verrijkende en verarmende transsubstantiaties. Bij een eenvoudig proces kan het algebraïsch aantoonbaar worden gemaakt, op zichzelf ook weer een transfiguratie. Ooit was er een begin. Een kort klein matjes flitsend onbeduidend schijnend moment was er een omzetting van materiaal, waarbij het oorspronkelijke materiaal bleef bestaan. De materie deelde zich, werd steeds kleiner, maar er stond niets of niemand boven, die dat kleiner worden zou kunnen opmerken. Een oneindig vergrotende microscoop maakt een oneindig klein object oneindig groot. De complexie, om gek van te worden. [0]
Een heerlijke dag. De zomer dient zich aan. De zon schijnt, de temperatuur is aangenaam en ik ben moe, doodmoe. [0]
Wie wil die kennen, die niemand kent? [1]
[3]
[0]
Lezen, lezen waartoe, met welk doel. Niets nieuws onder de zon, het onbekende onbegrepen, de betekenis in een dikwandige stalen kist gegoten in meters stenig hard beton. Woorden consumeren, woorden produceren. De ultieme verdraaier en onschuldige verrader. [0]
Ik ben een denker. Ik vergat te denken. Niet te ver. Altijd een fractie minder. De motor moet draaien, het vliegwiel rond. [0]
Hoe krijg je een vastgelopen motor weer aan de gang? Met kennis, een combinatie van opleiding gevolgd door de ervaring van oeverloos gepruts. Met chaos en geweld, vuur, hamers, kruupollie, beweging, zoveel dat op een gegeven moment als alle mogelijkheden tot star volhouden zijn verbruikt, hij wel weer op gang moet komen. Met een tegenstrijdige kracht, juist karakteristiek te noemen. En dan aan de praat houden, want dat is de kunst: de motor aan de praat houden. [2]
Ik moet iets doen met de onredelijkheid van mensheid die zo nu en dan mijn habitat verontrust. Misschien middeleeuws, zoiets als een rubriek: ongewenst. [2]
Hier voor me ligt Rupert, van Ilja Leonard Pfeijffer, een van Lucerber's erfgenamen. Hij heeft zich in ieder geval genomineerd voor de beste beginzin van 2002:
Er scheen zon die tegenvalt.
meer over Pfeijffer's Rupert:
Tanden in de nek van het leven [1]
homepage van de week V
De tranen lopen over mijn wangen, van ontroering, van herkening, van het kan allemaal nog veel erger en van geluk, want onze woonkamer is zojuist weer begaanbaar verklaard. En dat betekend dat er weer meer tijd is om met loggen te verdoen.
[3]
[0]
Naakt in je eentje een soort van trivianten met hints, om je te vermaken, sinds gisteren op nakedself, van Zero, omdat ik achterloop, bij vlagen zelfs achterlijk ben. [0]
Dat je accepteert: [1]
zo, lekker smullen van mijn zelfbereid maal. Koken volgens Niemsz is het heet stoken van ingredienten [1]
[0]
[0]
[0]
Woe, Luba's back, zijn vastenaktie is teneinde omdat het toch allemaal niet meer baat: Chez Lubacov [4]
Recognizing the human
ELIZA
uit Being Real, Judith S Donath
[8]
LN (Lijst Niemsz) I
Lachbaar Negerhaar [0]
Ben je politicus uit: - eigenbelang - ijdelheid, - machtswellust, - gewoonte, - idealisme, - betrokkenheid, - rancune - gebreken ?[2]
[0]
De afstand nabij. Hoor ik er wel bij. Het lijkt wel of ik glij, losgeslagen vrij, jij, hij, wij, zij, zonder mij. [0]
[0]
Een gelaten leegte vult momenteel mijn gemoed. Banaliteiten hebben het hoogste woord. Als ik dan even tijd heb voor mezelf probeer ik me vanouds boos te maken, de verkiezingen, de VS, consumisme, kunst, Melkert, Fortuyn het is me allemaal om het even, theater uit de oude doos. [0]
Honderd Hoogtepunten uit de Koninklijke Bibliotheek [0]
[0]
De waarde van informatie wordt bepaald door haar uniciteit en actualiteit [0]
Zoeken in Bijna Dagelijks Niemsz:
|
|||||||||||||||||||||||||||